:: Podkrovní kolejiště 6x6m v H0 (2.část) :: (08.05.2012)

Začneme plánkem depa, které by klidně mohl fungovat jako samostatný model. Depo má dva vjezdy. První je v oblouku ze stanice a druhý je odbočkou z širé dvojkolejné trati. Snažili jsme se do plánku integrovat přání zákazníka a maximálně využít nabízený prostor.
Celé depo (stejně jako celé kolejiště) je ovládáno digitálem (v tomto případě centrála Lenz napojená na PC a sw RailCo Gold 7.0). Všechny kolejové obvody jsou proudově snímané a posílají zpětnou vazbu do systému ovládání.
Použité kolejivo je Tillig Elite. Výhybky jsou ovládány motorickými přestavníky.
Kompletní plocha depa je ručně zasypána štěrkem Polák (koleje frakce H0 a mezi kolejemi N). cca v 1/4 depa jsou koleje zasypány až do výšky temene kolejnice (při použití podkladového korku mezi kolejemi). Před zasypáním jsou nalepeny námezníky a další díly, které jsou zapuštěny do podkladu.
Točna je ROCO a přilehlá rotunda je ze čtyř stavebnic FALLER s tím, že v rohu jsou ponechány tři delší stání pro parní lokomotivy. Rotunda bude dostavněna později (připravili jsme pro ní pouze podkladové desky ze stavebnic). Za rotundou bude vodárna. Popelové a prohlížecí jámy jsou AUHAGEN a PECO.
Prohlídková hala pro motorové lokomotivy je sestavena ze dvou stavebnic výtopen AUHAGEN a stejná je i třetí výtopna o dvou stáních. Správní budova a přilehlé skladiště je také AUHAGEN. Zauhlovací výtah a pískování je od firmy FALLER. Stejně tak i portálové jeřáby nad popelovými jámami a u skládky. Dva modré montážní potrálové jeřáby jsou AUHAGEN. Vodní jeřáby jsou MINIATUR.
Lampy jsou od JM Detail a další drobné budovy jsou AUHAGEN. Zahrádka komplet je od firmy BUSCH.
Stromky jsou od Romana Bezuchy a foliáže imitující trochu zeleně v depu jsou kombinace POLÁK a MODEL SCENE. Od MSC je i ohrada kolem uhelné skládky a komplet panely v depu.
Depo ještě nemá patinované koleje, točnu a také chybí poházet hodně nepořádku. Také to ještě bude chtít pár trsů zeleně.
Budovy a osvětlení bude ovládáno pomocí dekodérů STE. Od stejné firmy jsou i dekodéry pro motorické přestavníky.
Kolem uhelné skládky, popelové jámy a pískování je provedena patina pigmenty AGAMA.
Podle fotografií si můžete udělat představu o rozdělení parního a motorového provozu. Zadní kolej v depu je elektrifikovaná pro možné otočení elektrických lokomotiv na točně. K tomuto účelu je kromě jiného v depu vedle dvojmístné rotundy místo pro stání posunovací lokomotivy T211.
Projekt je v prvopočátku realizace a další díly již budou ze stavby samotného kolejište. Pro představu realizace depa zabrala čtyři týdny do stavu, který vidíte na fotografiích s tím že jsem se stavbě nevěnoval každý den.
pokračování příště......