
Kouřový destilát
Osobní odběr v pondělí 31.03.2025
Zásilkovna SK v úterý 01.04.2025
Česká pošta - Balík Do balíkovny v úterý 01.04.2025
Česká pošta (NA POŠTU) v úterý 01.04.2025
Česká pošta (DO RUKY) v úterý 01.04.2025
Zásilkovna CZ v úterý 01.04.2025
Tschechische Post - Poland ve čtvrtek 03.04.2025
Česká pošta (DO RUKY) - SLOVENSKO ve čtvrtek 03.04.2025
Tschechische Post - Deutschland ve čtvrtek 03.04.2025
Tschechische Post - Österreich ve čtvrtek 03.04.2025
Termíny dodání jsou platné, pokud objednáte nyní, 28.03.2025 5:50 a pro 1 ks.
Parní lokomotiva 498.104 ČSD.
Předloha: těžká rychlíková parní lokomotiva s tendrem řady 498.1. Provedení podle muzejní lokomotivy 498.104 Železnice Slovenskej Republiky (ŽSR). Aktuální provozní stav podle provozuschopné lokomotivy umístěné v současné době v Bratislavě.
Na Slovensku zůstal jediný Albatros, kterým je provozuschopný muzejní kus 498.104. Na konci roku 2004 bylo však kvůli poškození kotle nutné stroj, tradičně umístěný v Bratislavě, odstavit. Následovala dlouholetá oprava za významné podpory klubu Albatros v Bratislavě. Tento klub má od začátku roku 2006 lokomotivu k dispozici k zapůjčení, přičemž se stará nejen o údržbu modelu 498.104, ale také o jeho provoz a zajištění personálu lokomotivy. Generální oprava byla dokončena v listopadu roku 2009 a od té doby září silná rychlíková lokomotiva opět v původním barevném opláštění s kotlem, válci, kabinou strojvedoucího, tendrem a větrnými vychylovacími plechy v ocelově modré barvě, s hnacím ústrojím spolu s červeným nárazníkem a bílým souvislým pruhem od pojezdové desky přes kabinu strojvedoucího až k tendru. Bílá je také střecha kabiny.
Model: digitálním dekodérem mfx a rozmanitými funkcemi osvětlení a ozvučení. Regulovaný vysoce výkonný pohon se setrvačnou hmotností v kotli. 4 poháněné nápravy. Přilnavé pneumatiky. Lokomotiva a tendr jsou z velké části kovové. Sériově instalovaná kouřová vložka, s dynamickou emisí kouře v závislosti na rychlosti, digitálně spínatelná. Tři čelní reflektory na lokomotivě a dva čelní reflektory na tendru proměnlivé v závislosti na směru jízdy, konvenčně v provozu, digitálně spínatelné. Horní čelní reflektor je samostatně spínatelný. Na horním čelním reflektoru je integrovaná osvětlená poznávací značka lokomotivy, plně funkční. Digitálně spínatelné osvětlení kabiny strojvedoucího. Osvětlení pomocí bezúdržbových LED diod s teplým bílým světlem. Nastavitelná kinematika krátkého spřáhla mezi lokomotivou a tendrem. Na tendru kinematicky upevněné krátké spřáhlo v šachtě NEM. Výška nárazníku na lokomotivě a tendru podle NEM. Součástí balení jsou brzdové hadice, imitace šroubové spojky a vzduchová nádrž pro připojení k tendru.
Minimální poloměr oblouku uvedený výrobcem je R2 = 437,5 mm. Otestovali jsme model na R360mm v DCC i analogu. Délka přes nárazníky cca 293 mm.
Hodnotilo 11 uživatelů